"Lyft" SPP pieaug par 21%. Kas sekos?

Aprīlis 03, 2019 13:56

Vai zināji, ka ir garš saraksts ar milzīgiem "Silīcija ielejas" uzņēmumiem, kuri plāno šogad piesaistīt finansējumu ar SPP jeb IPO? Šī var būt iespēja investēt tādos augstas izaugsmes uzņēmumos kā "Facebook" vai "Netflix", pašā sākumā! Apskatīsim sīkāk "Lyft" SPP un vai ir vērts šo sākotnējo publisko piedāvājumu ņemt vērā.

Ilgi gaidītajā SPP, ASV kopbraukšanas milzis un "Uber" konkurents "Lyft", pirmo reizi publiski piedāvāja savas akcijas - 72$ par 1 akciju, kopā 32.5 miljonu akcijas.

Tas bija ārkārtīgi veiksmīgs SPP un pirmo tirdzniecības dienu Nasdaq biržā uzsāka ar 87.24$ augstāko līmeni - 21% augstāka cena nekā SPP piedāvājumā! Diena noslēdzās ar 8.7% akciju cenas pieaugumu - 78.29$ -, piešķirot uzņēmumam kopējo tirgus vērtību ap 22.4$ miljardiem.

Straujais akciju vērtības pieaugums ir daļēji saistīts ar to, ka pieprasījums pēc akcijām bija lielāks nekā piedāvājums - 32.5 miljoni. Lai gan daļa investoru ar nepacietību gaidīja izdevību investēt "Lyft", aplūkosim situāciju detalizētāk un ko varētu sagaidīt nākotnē no miljardu vērtā uzņēmuma.

Kas ir "Lyft"?

"Lyft" ir kopbraukšanas uzņēmums, kas uzsāka darbību 2012. gadā. Iespējams, ka šis uzņēmums nav tik labi pazīstams kā viņu galvenais konkurents - "Uber" -, tas ir ASV otrais lielākais kopbraukšanas uzņēmums. Svarīgākie fakti, kurus vajadzētu zināt par "Lyft":

  • "Lyft" tirgus daļa ASV ir ap 29%;
  • "Lyft" šobrīd darbojas tikai ASV un Kanādā;
  • "Lyft" dienas laikā nodrošina ap 1 miljonu braucienu;
  • 2018. gadā tika veikti 103% vairāk braucienu nekā iepriekšējā gadā;
  • "Lyft" bruto rezervāciju ieņēmumi 2018. gadā palielinājās par 76% līdz 8.1$ miljardam.

Daļa investoru ir ļoti apmierināti ar šo statistiku, ņemot vērā, ka akciju cena pieauga par 21%. Admiral Markets piedāvā iespēju tirgot "Lyft" akcijas, lai varētu izmantot šo vienreizējo iespēju!

Vai vajadzētu investēt "Lyft" SPP?

Lai gan "Lyft" izaugsmes rādītāji izskatās iespaidīgi, tas vēl joprojām ir uzņēmums ļoti agrīnā stadijā. Investīciju risks šādos jaunos uzņēmumos, ir fakts, ka daudziem no tiem vajag vairākus gadus, lai kļūtu par pelnošiem uzņēmumiem un to akciju cena var nepārtraukti uzrādīt augstas svārstības. Piemēram, "Tesla" akciju cena ir strauji pieaugusi - aptuveni 2000% kopš SPP 2010. gadā -, lai gan "Tesla" vēl negūst peļņu.

Zināms, ka tehnoloģiju kompānijas agresīvi investē katru centu uzņēmuma izaugsmē. Pat pēc 688$ miljonu zaudēšanas 2017. gadā un 911$ miljonu zaudēšanas 2018. gadā, institucionālie investori (uzņēmuma investori, kas ieguldījuši pirms SPP) novērtēja uzņēmumu ap 15.1$ miljardiem pēdējās finansēšanas kārtas laikā pirms SPP.

Tehnoloģiju uzņēmumi bieži vien tiek izvērtēti, balstoties uz to nākotnes izaugsmes iespējām, tāpēc tehnoloģiju uzņēmuma akciju var pieaugt pat tad, ja tam nav peļņas. Protams, ne visi uzņēmumi piedzīvo augošu akciju cenu pēc SPP, tāpēc svarīgi ir veikt individuālu analīzi, lai izprastu riskus, ko rada investīcijas.

Vai "Lyft" SPP palīdzēs uzņēmumam augt?

Viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc uzņēmumi izvēlas SPP - kapitāla piesaistīšana, lai sekmētu izaugsmi. "Lyft" ar SPP piesaistīja 2.34$ miljardus. Investori meklēs atdevi no sava kapitāla. Ja nākotnes prognozes un ieņēmumi izskatās daudzsološi, investori var iegādāties vēl akcijas un to cena var pieaugt. Ja nākotnes ieņēmumi neizskatīsies labi, daļa investoru var "izlekt no kuģa" un meklēt nākamo labāko iespēju.

Ko sagaidīt no "Lyft" nākotnē?

Pirmkārt, uzņēmums liek lielas cerības uz autonomiem braucieniem. 2018. gadā "Lyft" uzsāka savu "Aptiv" autoparku - pašbraucošu mašīnu serviss Lasvegasā. Līdz šim ir veikti ap 30 000 braucienu. Otrkārt, "Lyft" izplešas dažādos pilsētas transporta un mobilitātes veidos. 2018. gadā viņi iegādājās vienu no ASV lielākajām velosipēdu koplietošanas kompānijām. Tomēr investori ļoti vēlas redzēt, kā "Lyft" var cīnīties ar "Uber".

Secinājumi - "Lyft"

"Lyft" ir pirmais 2019. gada SPP un varētu iezīmēt vēsturisku gada sākumu attiecībā uz tehnoloģiju nozares SPP. Daudzi investori izmanto "Lyft" SPP, lai pārbaudītu savas stratēģijas un teorijas, ko pielietot attiecība uz "Uber" un gaidāmo 120$ miljardu SPP. Kā tu gatavojies tirdzniecībai?


Atruna: Sniegtie dati satur papildu informāciju attiecībā uz analīzi, prognozēm vai citiem datiem vai informāciju (turpmāk "analīzi"), kas publiskota Admiral Markets mājaslapā. Pirms investīciju lēmumu pieņemšanas, lūdzu, pievērsiet uzmanību sekojošam:

  1. Analītika publicēta tikai informatīviem mērķiem nav uzskatāma par personīgu piedāvājumu, ieteikumu vai aicinājumu pirkt vai pārdot jebkuru finanšu instrumentu.
  2. Jebkuru investīciju lēmumu klients veic pats. Admiral Markets nav uzskatāms par atbildīgu jebkuru zaudējumu gadījumā, neskatoties uz to, vai lēmums ir vai nav balstīts uz analītiku.
  3. Jebkuru šādu analītiku sagatavo neatkarīgs analītiķis (turpmāk "Autors"), balstoties uz paša autora viedokli.
  4. Lai nodrošinātu klienta interešu aizstāvību, Admiral Markets apstiprinājusi attiecīgas iekšējās procedūras, lai novērstu un pārvaldītu interešu konfliktus.
  5. Lai nodrošinātu analītikas avotu uzticamību, tiek izmantoti visi iespējamie saprātīgie līdzekļi, lai nodrošinātu, ka visi analītikas avoti ir uzticami un visa informācija ir pilnīga, Admiral Markets negarantē šādas analītikas pareizību vai pilnību. Jebkuri minētie skaitļi saistīti ar pagātnes rezultātiem u nav attiecināmi uz nākotnes rezultātiem.
  6. Analītikas rezultāti nav uztverami kā garantija no Admiral Markets puses, ka klientam būtu jāgūst peļņa no šīm stratēģijām, vai ar tām saistītie zaudējumi būtu ierobežoti.
  7. Jebkurš vēsturisks sniegums, kas norādīts šajā publikācijā, nav uzskatāms kā garantija no Admiral Markets puses jebkādam turpmākam sniegumam. Finanšu instrumenta vērtība var gan pieaugt, gan sarukt, un šīs vērtības saglabāšana netiek garantēta.
  8. Analītikā iekļautās prognozes var tikt pakļautas papildus maksai, nodokļiem vai citām izmaksām, atkarībā no publikācijas. Admiral Markets sniegto pakalpojumu izcenojumi ir publiski pieejami Admiral Markets mājaslapā.

Kredītpleca produkti (tajā skaitā cenu starpības līgumi) ir spekulatīvas dabas un var radīt gan peļņu, gan zaudējumus. Pirms investīciju lēmumu pieņemšanas, aicinām konsultēties ar neatkarīgu finanšu padomnieku, lai pārliecinātos, ka izprotat saistītos riskus.

Avatārs-Admirals
Admirals Viss vienā risinājums tēriņiem, ieguldījumiem un savu līdzekļu pārvaldībai

Vairāk nekā brokeris, Admirals ir tavu finanšu centrs, kurš piedāvā plašu finanšu produktu un pakalpojumu klāstu. Mēs esam radījuši "viss vienā" personīgo finanšu risinājumu līdzekļu ieguldījumiem, tēriņiem un pārvaldībai.